CITY TRIP MADRID

Vier dagen Madrid! Een imposante stad om te ontdekken met statige gebouwen en grote pleinen met mooie fonteinen.

Maandag 13 oktober tot en met donderdag 16 oktober.

Deze mooie stad, aardige mensen en het heerlijke eten hebben deze stedentrip tot een fijne reis gemaakt.

Maandag 13 oktober

Vroeg op, want we moeten op tijd op Schiphol zijn. Na een vlotte reis komen we aan in Madrid, we gaan met de aeroporte express naar het treinstation. Een indrukwekkend station met een tropische binnentuin. Daar even snel wat gegeten en dan naar het hotel.

Na het inchecken in hotel Cortezo gaan we ons eerst omkleden, want het is hier beduidend warmer. Dan de omgeving verkennen. S’avonds heerlijk gegeten, o.a. kaaskroketjes, in een authentieke taverne.

Dinsdag 14 oktober

We kopen twee kaartjes voor de Hop on/ Hop off bus. Er zijn twee routes door Madrid De route door de oude stad doen we vandaag. Plaza Major en de schuine panden aan Calle de las Cuchilleros. Dit is de achterkant van het Plaza Mayor. Deze panden zijn voormalige pakhuizen waar nu verschillende restaurantjes in zijn gevestigd. Plaza de San Miquel. hier staat de overdekte mercado. Een overdekte markthal opgetrokken uit ijzer. In de markthal vind je verschillende kramen met o.a. groente, fruit, vis , ham en diverse eettentjes. Santa Maria la Real de La Almunia. Een indrukwekkende kathedraal. De bouwstijl sluit aan bij de bouwstijl van het tegenoverliggende paleis. Het interieur is heel modern. Het koninklijk paleis. Dit is het werkpaleis van de koning van Spanje. Gran Via een indrukwekkende doorgaande weg met prachtige, rijk gedecoreerde gebouwen.

Woensdag 15 oktober

Dit is een oud stukje Madrid. Het oude straatje met het oudste restaurant ter wereld (Bodin) stamt uit 1725. In het oude pand aan de Plaza de la Villa is het gemeenhuis gevestigd. Met de Hop on/ Hop off bus stappen we uit bij verschillende bezienswaardigheden en lopen dan naar de volgende bezienswaardigheid. Hier zijn we bij het monument a Cervantes met de uitbeelding van Don Quichot en zijn dienaar Sancho Panza. Daarna naar Templo de Debod. (Originele tempel uit Egypte.) Tussendoor even koffie drinken in een gezellig koffietentje, waar we ook heerlijk konden lunchen. ’s Avonds heerlijk gegeten in een van de vele restaurantjes waar je de typische Spaanse gerechtjes krijgt voorgeschoteld.

Donderdag 16 oktober

De laatste dag. We hebben alleen de ochtend nog om van Madrid te genieten.Het dakterras van Azotea van Circulo de Bellas biedt een fantastisch uitzicht over Madrid. Op naar het vliegveld. Hier nemen we nog een cerveza. en dan nemen we het vliegtuig naar Amsterdam (Schiphol).